dinsdag 17 juni 2014

Appliqueerhandigheidje

Voor degenen die graag met freezerpaper of met plakvlies werken lijkt me dit wel heel handig.
Je knipt het malletje uit freezerpaper of plakvlies en legt het met de plakkant naar boven ipv met de plakkant op de stof. Dan plak je (bij dit malletje) de puntjes aan beide kanten vast.
Daarna de zijkanten
en dan is het kaar en leg je het malletje op de goede plek en dan ga je er met het strijkijzer over en voila het malletje zit vast en er komt geen speld of lijm aan te pas.Je kunt nu appliqueren zonder dat het malletje verschuift.
Bij ronde vormen geef je hier en daar een knipje in de stof of je knipt er een paar hapjes uit, zodat je minder stof aan de achterkant hebt.

21 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor deze tip, ik heb nog nooit geappliqueerd en ga dit zeker uitproberen, krijg je het freezerpaper er later wel makkelijk uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja net als anders aan de achterkant de stof wegknippen en eruit wippen

      Verwijderen
  2. Nou ja ook weer zo leuk! Ga het zeker proberen!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar je kunt ook het freezerpaper er van te voren uithalen hoor, dan hoef je niet aan de achterkant te knippen. Doot het strijken slaan de naadjes automatisch al naar achteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dit geval niet, want je plakt het malletje nu op de ondergrond, zodat het niet verschuift. Ik knip altijd de achterkant weg.

      Verwijderen
  4. Wat een handige tip Hermie!
    Dat lijkt me ook wel wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat aan de achterkant weg knippen, vind ik niet zo, dus probeer ik het anders om, eventueel eerst even met een rijgsteek
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor de tip, ga ik eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ga ik zeker ook eens proberen. Bedankt voor de goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slim! Bedankt voor de tip en illustratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo komt het minie strijkijzer tje weer van pas, goed idee om freezerpapier andersom te leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben niet zo goed in het wegknippen van de stof aan de achterkant. Maar vind het wel een goede tip voor wie het wel durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Strak plan , Hermie !
    Ga ik eens proberen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super tip,ik ga het uit proberen morgen.
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ga het zeker proberen, Doe het nu met lijm.

    BeantwoordenVerwijderen