zaterdag 29 augustus 2015

Eerste kussen ligt in de stoel.

Het eerste kussen is in gebruik. Het blok heet Georgetown. Ik heb het op de machine doorgequilt. katoenen vulling tegen de top aan en toen doorgequilt met de contoursteek. Op de bovenkant heb ik onzichtbaar garen gedaan en in de spoel de kleur die ik mooi bij het kussen vond passen. De contoursteeek haalt telkens de ondersteek naar boven en maakt dan een steek met het doorzichtige garen, zodat het handgequilt lijkt. Voor deze kleine stukjes gebruik ik de sashiko niet.
Aan de slag
 Zo ziet de achterkant er uit.
Zoals je ziet lijkt het een echt quiltsteekje en lekker sterk, vooral als je er veel op zit.
 Ik heb er 4 gemaakt met de hand
 De achterkant ziet er ook mooi uit.
 Bij het dichtnaaien een piping er tussen
 En een lekker zacht binnenkussen er in gevuld  met dons.

11 opmerkingen:

  1. Mooi kussen is het geworden en wat een mooi effect geeft dat garen. Welk onzichtbaar garen gebruik je?
    Heb het ooit gebruikt maar dat brak steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik het Yli onzichtbare garen en Yli
    select als ondergaren. Ik ben fan van Yli garen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kussens, leuk idee. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gewerkt, prachtig zo het kussen
    Fijne Zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend mooi gemaakt!! Wat een mooie steek met de machine is dat, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai hai ja hoor hoe verzin je het weer. Ik heb het drie kee gelezen.... En toen gedacht dit moet ik weer onthouden contoursteek heb ik die?? Dat moet ik even uitzoeken het lijkt weer net echt:):) enfin het zijn weer plaatjes je kussens. Grusse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn echt schitterend geworden je kussens zeg. En dat steekje is inderdaad net echt quiltwerk...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen