zaterdag 16 januari 2016

Staking Dear Jane

Jaja, een heuse staking. HIER schreef ik nog (2014) dat ik weer verder ging met de Dear Jane, netjes al mijn stofjes gestreken en opgestapeld. In 2000  ben ik begonnen met lapjes sparen en in 2004 ben ik gestopt met het maken. Kinderen gingen trouwen, kleinkind werd geboren, dus toen ging ik andere quilts maken. Inmiddels wel 275 verschillende blauwe stofjes gespaard. Pfff en nu ga ik na de zoveelste poging echt stoppen. Ik heb al wel veel stofjes geruild of de helft verkocht, want zo veel heb je ook weer niet nodig. Aangezien het jammer is om de blokjes zo maar te laten slingeren, heb ik bedacht om er een kleine quilt van te maken en die boven ons bed te hangen.
Eerst had ik bedacht om een langwerpige te maken, maar dat stond toch niet zo mooi als ik dacht. Nu heb ik hem veranderd en het volgende model is het geworden.
Zo vind ik het mooi
Zo had ik het in gedachten, maar dat viel tegen
En deze lonestar quilt maak ik wel af en die komt dan op bed te liggen.

11 opmerkingen:

  1. Schitterend
    Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is hij ook heel mooi. Succes met je Lone Star. Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het me voorstellen en dit is toch ook heel mooi. Soms moet je er gewoon een streep onder zetten, dat lucht ook weer op, toch? Ik heb ook van die projecten..... zou ik ook eens een streep onder moeten zetten, ga eens in de dozen duiken, je hebt een goed voorbeeld gegeven :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zo denk ik er ook over,een kleinere quilt waarom niet hé,ziet er mooi uit en ook de lonestar vind ik leuk.Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die lone star is geweldig! Jammer dat je niet je DJ af gaat maken, maar dit is ook een goede oplossing. Zal best prachtig zijn, zo boven je bed.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed idee hoor om de DJ blokjes dir hebt op deze manier te verwerken. Wat zal de Lonestar er prachtig bij passen! Die vind ik schitterend.
    Heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Dear Jane ziet er zo al prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee om hem zo te laten je moet er wel met plezier aan werken. Hij is zo prachtig net als de lone star wat een beautie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zal je een goed gevoel geven Hermie, die zaken af te werken. Geen "last" meer op je schouders van ik moet nog dit en ik moet nog dat.
    Ze zijn allebei mooi en je kan er met plezier naar kijken.
    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Groot gelijk. Het moet wel nog leuk voor je blijven en kleiner is die ook heel mooi. Die lonestar is prachtig. Lekker maken wat je leuk vindt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen