zondag 5 juni 2016

Singer onderhoud en een heel leuk mapje

Gisteren een hele leuke dag gehad bij The Quilt Cottage in Winterswijk. Francis Gortemaker kwam er een workshop geven over hoe je een Singertje kunt slopen, schoonmaken en weer in elkaar zetten. Een hele leuke ervaring, ik gebruik mijn machientjes niet, ik heb ze voor de sier op de schoorsteen staan, maar een keer groot onderhoud is wel goed.
Eerst allemaal een kopje koffie met wat lekkers
en even lekker teuten met elkaar.
we kregen een pakketje om een mapje te maken. zo moet het er uit gaan zien, hierboven is het voorbeeld.
Ik heb het thuis afgemaakt en ik heb er wel wat aan verandert, want het speldenkussentje vond ik een beetje saai, dus ik heb er borduurgaren omgewikkeld. Zoals je ziet heb ik ook elk  vakje afgewerkt met een biesje ipv om te zomen. De biesjes die er bij zaten waren lang genoeg.
 hier zit hij in elkaar gevouwen
 ook de elastiekjes kant heb ik verandert, ik heb ze weggewerkt
nu kan ik aan de zijkant een pen een een tornmesje plaatsen
 hier een leuk vakje voor van alles en nog wat
 een mini naalden mapje , hier verstopt
 en hier opengeklapt
 Hier zie je hem helemaal.
Ik heb de naden op elkaar gelegd ipv tegen elkaar aan te naaien, dan lopen de strepen mooi door.
Al met al een super dagje.

3 opmerkingen:

  1. Ja was een leuke dag hè Hermie.
    Jammer van je pech met het naaien. Gelukkig dat het wel opgelost is. Wat een stukje keukenpapier al niet kan doen.
    Dus je hebt je mapje al klaar....? Hartstikke leuke indeling heb je gemaakt.
    Veel plezier er van.
    Groetjes, Heleni
    Bedankt nog voor de 'druppeltjes'.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk mapje, zo eenvoudig. Ik dacht even dat je je vergiste met een pannenlap, omdat je schrijft dat je er een pan in wilt doen, haha. Leuke typefout. Mooi dat je Singertje het ook weer doet.
    Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat je je Singertje toch weer in orde kreeg. Wat is dat een superleuk mapje geworden

    BeantwoordenVerwijderen