vrijdag 23 juni 2017

Eindelijk weer een blogbericht

Ja, eindelijk weer een blogbericht, dat heeft echt lang geduurd. Ik probeer nu vanaf november de maanden bij te werken. Onderaan November en daarna December. Rest volgt in een nieuw blogje.
DECEMBER 2016

En dan is het alweer december. Altijd een drukke maand 3 verjaardagen, Kerst en Oud en Nieuw.
Ik vind het altijd wel een hele gezellige maand.
2e Kerstdag 's middags naar Duiven geweest. Eerst samen met Gerrit en Johan en Carla naar de Kersthow bij Intratuin en daarna zouden wij "even" de quiltmappen op halen bij quilt at Home. Nou , dat even vergeet maar, we werden zo hartelijk ontvangen. Henriette, haar moeder en zus en zwager vonden dat wij wel naar binnen konden komen om koffie te drinken. Het werd een hele gezellige middag. Volgens mij heeft iedereen er van genoten.
                                             Op de koffie bij Quilt at Home
                                          Heel gezellig, ook Oma genoot er ontzettend van.
                                         Natuurlijk ook snuffelen in de lapjesbakken en een tasje vol mee genomen, ik had ook bijna niets meer.hahahaha
Pakketjes voor de naaldenmapjes meegenomen en voor de quiltmap.
                             Dit zijn de naaldenmapjes geworden, de quiltmap moeten wij nog aan beginnen.

 detail
 achterkant

Inmiddels hangt ook de Kerstballenquilt
      en dan is het Oudejaarsdag. 's Middags hebben de kleinkinderen geholpen om alles klaar te zetten
Zij wilden graag aan de salontafel, ook dat kon. Nu smullen maar.
                                         En daarna naar buiten om het Oude jaar uit te knallen.
                                                    Mooi vuurwerk
                                         Allemaal Oooohs en Aaaahs.
En deze maand ben ik ook mee gaan doen met een maandelijkse lapjespost bij Willeke vd Wal. Wat dat gaat worden zien jullie nog wel.

NOVEMBER 2016.

De piramide quilt alle driehoekjes met de hand aan elkaar genaaid. De stempel was hiervoor ideaal, Niets te tekenen. Bij Hobbytime heb ik gevraagd of ze een blokje konden laten maken, zodat je de stempel beter vast kon houden en dat is gelukt. Ik had er voor nood mijn eigen houten blokje opgeplakt,
 Inmiddels is ook de Charleston Rhapsody af en die hangt nu in de kamer aan de muur. Super mooie quilt. Alle hexagonnen die er in zitten zijn door Gerrit gemaakt.
 En dan is het weer zover, Sinterklaas wordt ingehaald en op die dag vieren wij altijd het Sinterklaasfeest met de kinderen en kleinkinderen.
 Heel nieuwsgierig wat de Goedheiligman allemaal te zeggen heeft.
 O wat is het spannend en de Sint maakt ook nog grapjes
 Hier zingen de 3 kleinsten uit volle borst een Sinterklaasliedje(zal het laatste jaar zijn denk ik)
 Het was weer super geslaagd en iedereen was blij met de cadeautjes.
 Ook is er deze maand bij Het Zumpke(waar wij elke week onze bee hebben) een workshop machinequilten geweest, gegeven door Babette. Ik was hier hulpjuf, vanwege het grote aantal deelnemers.


7 opmerkingen:

  1. Ja hermie, ik heb je blogjes gemist. Jij was altijd zo bezig met quilts te maken voor je kleinkids. Maar ik lees wel dat je niet hebt stilgezeten. Leuk blogje, veel te lezen en te zien.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om nu te lezen over Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw!
    Mooie lapjes, de bovenste heb ik laatst ook gekocht, mooi printje!
    Lies, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug Hermie, grappig om Sinterklaas te zien in Juni. Zonnige groet uit New Orleans, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig weer een blog post van jou te kunnen lezen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige blogpost. Leuk om over Sint en Kerst te lezen in deze zo warme tijd .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig dat je er weer bent hoor...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen