vrijdag 21 september 2012

Speldenkussentjes

Gisteren en eergisteren heb ik weer een speldenkussentje gemaakt, de ene zat al een paar jaar kant en klaar in een zakje, ik had dat model al wel, maar wilde er een met een varkentje. De bijnaam van de familie van Gerrit is kuukntje en dat is een eendagsbiggetje en hoe komen ze aan die naam? Nou zijn grootvader was een varkensboer/handelaar en in een klein dorp had bijna iedereen een bijnaam.

Is het geen leukerd? Deze hou ik dus echt wel zelf.


van deze heb ik er al veel gemaakt,maar telkens kwam er weer iemand en die zei, goh wat een mooi speldenkussentje en weg was het weer,dus ik had er zelf geen meer,nu wel weer,wie weet voor hoe lang.


11 opmerkingen:

  1. Je spelden kussentjes zien er erg leuk uit Hermie, dat biggetje geweldig ! ! !

    Fijne dag Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi dat biggetje heb ik ook ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja klopt,jij vond hem toen zo mooi,dat er ook een jou kant op is gekomen.Zo lang lag hij hier al in een zakje.

      Verwijderen
  3. Prachtige speldenkussentjes maar vooral het biggetje! Dat zou ik ook in ere houden.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat "kuukntje" vind ik enig. Zowel de bijnaam als het kussentje. Die ander is ook leuk hoor, dat blijft een leuk modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja die is echt leuk he? Zou toch zonde zijn geweest om hem nog langer te laten liggen.

      Verwijderen
  5. leuke speldenkussentjes Hermie, vooral die met het biggetje.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke spedenkussentjes. Het biggetje vooral.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige speldenkussentjes zeg, dat biggetje is leuk zeg...........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat modelletje heb ik met een koe gemaakt bij jou op de Bee.

    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen