donderdag 2 mei 2019

BERICHTJE OVER MAART 2018

Deze maand begon leuk . Gerrit kreeg nl. van de Nierstichting een uitnodiging voor een diner tijdens de Nierstichting Restaurant Driedaagse op 7 maart. Het was heel gezellig en we hebben er van genoten, alhoewel er wel gewoon een bakje zout op tafel stond,:):)
In het midden zie je een gerechtje met een varkenskopje, dat was wel heel toepasselijk, want de bijnaam van de familie van Gerrit is Kuukntjes en de betekenis daarvan is een eendags biggetje. Die naam is vroeger ontstaan omdat zijn Opa varkenshandelaar was
mijn vest is inmiddels ook af, het is echter heel zwaar, ik weet niet of ik het veel ga dragen
en dan een week later staat de wereld even stil, naast de ziekte van Wegener en zijn slechte nierfunctie, krijgt Gerrit nu ook nog te horen dat hij darmkanker heeft.

Binnen een week wordt alles geregeld en worden er allerlei onderzoeken en scans gemaakt. Hoe leuk is het dan dat je door je buurvrouw wordt verzorgd tijdens de dagopname. De week daarna wordt alles besproken en ivm met zijn nieren wordt er nog een extra onderzoek gedaan om te kijken of de operatie door kan gaan. 3 hele spannende weken, maar het licht staat op groen. De artsen durven het aan.
Inmiddels ben ik begonnen met het doorquilten van de hexagonnenquilt van Gerrit
en ook met de Nostaligia, die niet meer zo mag heten, omdat ik hem aan een stuk haak en niet in banen zoals het origineel. Pfff
Inmiddels dus 2 banen aan elkaar en de patronen liggen in volgorde voor de volgende baan.
tijdens het quilten kreeg ik het voor elkaar om de sterke quiltnaaldjes tijdens het quilten krom te buigen. Hahaha, ik ga dus weer quilten met de Roxanne naaldjes nr 11, die zijn zo kort als nr12 en zo dik als nr 10
Gerrit heeft besloten om de motor te verkopen, hij stond al vanaf de zomer 2015 vanwege zijn ziek zijn in de garage, maar nu de kanker er ook nog bij komt heeft hij de knoop doorgehakt. Zijn kameraad wilde hem heel graag overnemen, dus hij komt goed terecht.
En dan is het 23 maart en ben ik jarig, op de quiltgroep geven we elkaar altijd een kaartje met een f8 lapje, heel erg leuk altijd om de enveloppen open te maken, maar dit jaar had ik er eerlijk gezegd niet zo'n fijn gevoel bij dan de andere jaren.
Haken gaat heel goed, dat geeft rust in je hoofd.de deken schiet dan ook al aardig op.
Ook heb ik een paar sokjes gehaakt voor de kleindochter van mijn zus.
Trots op 2 schoondochters, die mee deden aan de ladies run. Een gedeelte van het inschrijfgeld gaat naar een goed doel.
Naast het quilten en haken, doe ik ook nog iets wat heel ouderwets is, nl. sokken stoppen. De sokken zijn verder nog helemaal goed, maar door een rare nagelgroei van de grote teen zit er in elke sok op dezelfde plek een gaatje. Deze heb ik heel mooi gestopt en die kunnen nog mooi weer een tijd mee.
Een van de quiltdames had nog precies de goede keuren voor mij en daar was ik blij mee.
En dan is de maand maart weer om en wachten we op wat komen gaat in april. 

2 opmerkingen:

  1. Beterschap voor Gerrit. Sterkte voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zoek wat via Google wanneer ik ineens jou blog voorbij zie komen. Nav het verhaal over machinaal kruissteekjes borduren. Maar dan lees ik het laatste bericht op je blog. Het is al weer een paar jaar geleden maar wat heftig. Geen idee hoe het nu met jou/jullie is. Wat krijgt een mens soms veel te verstouwen. Een hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen