woensdag 22 april 2015

Betina printing Goor .Den Haan en Wagenmakers

Heel veel foto's van een prachtige dag. Bij Betina Printing in Goor (klik) worden de echte Den Haan en Wagenmakers stofjes gedrukt. De echte? Ja de echte want er zijn ook namaak stoffen. Hierover kun je meer lezen onder het kopje "Nieuws"op de site van Betina printing. Voor ons is het 5 km van huis en  niemand van onze bee (we zijn met 13 dames) wist dat die stoffen in Goor werden gedrukt. Bij toeval las Berthy van onze bee dat er in april open dagen waren en toen hebben we dat gelijk in onze agenda gezet. Vandaag zijn Carla en ik er al naar toe geweest, want onze mannen wilden ook wel zien hoe het in zijn werk ging. Ook Berthy was er met haar man. Hieronder laat ik jullie de foto's zien.
De heren Den Haan en Wagenmakers.
Wat een stofjes
Dit was prachtig om te zien, telkens kwam er een kleur bij. 
 Hier komt de stof eruit rollen
 Daarna gaat de stof in de droogmachine
 je mocht een  kijkje nemen in de machine,
 hier zie je de stof die gedroogd wordt
 en hier komt hij weer naar buiten
 Daarna gaat hij weer in een andere machine en komt er de glanslaag op. Deze komt er op doordat er heel veel druk op de stof komt te staan.
 Toen we de rondleiding hadden gehad zag ik Carina met vriendin Iris.( sorry Carina, de andere foto is mislukt)
 Daarna even de quilts op de foto gezet
 Deze heeft mijn voorkeur, eenvoudig maar heel er mooi 
. Debovenste foto geeft de goede kleuren weer.Als rand is er een hele mooie nieuwe stof gebruikt met heel veel mooie kleurtjes er in.
 Carina (linkerfoto)wordt heel erg hebberig, gelukkig had ze haar pinpas meegenomen(LOL)
 En de heer Wagenmakers is druk aan het stofjes snijden.
Carla is in gesprek met Rudolph de Haan
 en de heren staan erbij en kijken er naar.
Deze 4 soorten stof vind ik  mooi
 Even pauze zeggen Carine en Iris.
 en Gerrit kan het weer niet laten en koopt van alle 15 antique stoffen een halve meter. Dit vind ik persoonlijk de mooiste stof die er bij was.
                                      Hierboven  hangen ze over de bank en hieronder zie je elke rij apart. Een halve meter heeft 3 verschillende stofjes, dus het zijn 45 verschillende fatquartes.

29 opmerkingen:

  1. Wow, daar wordt je echt hebberig van! Wat een mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk om dat hele drukproces te zien!! ik heb ook die 3-motieven stoffen deels in huis! ideale match dus! ook met al die andere prachtige stoffen, Ben benieuwd wat je er van gaat maken!!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verwennerij, eerst alles mogen bekijken, en daarna lapjes kopen, was Gerrit de enige die de verleiding niet kon weerstaan, of heb je zelf ook gekocht? Ze zijn prachtig, jouw lief heeft een hele goede smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Shirley ik heb niets gekocht, alleen maar gezegd dat ik deze de mooiste vond.

      Verwijderen
  4. Geweldig Hermie, ja, die Hollandse tuinenserie vind ik ook de mooiste, ik heb er al veel van, en vandaag nog een heel stel tweedehands gekocht van iemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een luilekkerland. Zaten ze nog maar in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat veel moois bij elkaar. Wat een verwennerij van je man. Geweldige quilten ook die je laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahah ik heb gegierd van het lachen wat een inhaligheid van mij, de typische quiltster... Was leuk jullie weer te zien. En ooooh die Gerrit ik ben benieuwd. Nog lekker nagenieten vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de foto's !
    Heerlijk dat je daar mocht kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tsjonge wat een walhalla Hermie. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super leuke dag moet dat geweest zijn in zo'n stofjesparadijs. Ben benieuwd wat voor moois je gaat maken van die schitterende stoffen. Zonnige groeten uit New Orleans, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dan is het maar goed dat er pinpassen bestaan. Hier word je heel hebberig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat is dit leuk omt te zien! Die laatste van de tuinserie die heb ik ook in m'n klosjesquilt zitten. De tuinserie heeft echt prachtige kleuren, en inderdaad, je hebt meteen een stel verschillende zoals, dat is ook zo fijn. Ik heb de oude veries, maar die lapjes zijn bijna op, dus,.... bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ga straks even, neem mijn man niet mee hoor! Ben ik bang dat ik met niets in huis kom!
    Misschien zien we elkaar nog!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig uitstapje. Als ik deze dagen niet moest werken dan wist ik het wel. .... dan was Ik met een Bee maatje me naar Goor gegaan. ... Wat een schitterende stoffen en geweldige foto's heb je van het druk proces gemaakt. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel voor de foto's. Ik was er gelijk met jullie, maar ik was mijn fototoestel vergeten. Het was prachtig en nu kan ik nagenieten van jullie foto's, Ik ga er een paar downloaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank voor de foto's! Zo kunnen we allemaal een beetje meegenieten. Ik moet helaas ook werken en Goor is toch twee uur rijden (zonder vertragingen) dus of het er nog inzit? Ik ben wel helemaal verliefd op de stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dankjewel voor de foto's. t Stond in mijn agenda maar t ging niet. Ik hoop dat er een vervolg komt....in ieder geval heb ik heel wat germist:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk uitstapje zeg!
    En wat een prachtige stoffen....leuk om zo eens het hele proces te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was geweldig he om al die stoffen te zien. Ik was er vandaag en de Aaas en Ooos klonken overal.
    Veel succes met het werken met de nieuwe stofjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat een super uitstapje. en dan zulke mooie stofjes in je kast. Super. gr. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank voor je verhaal met alle foto's. Erg leuk om te zien. Ik had geen idee.
    Vriendelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. what a great experience...........wished I could do something like that............

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OH, was für ein toller Bericht und wundervolle Fotos. Sehr interessant, wie das mit den Stoffen funktioniert.
    Dankeschön für die Bilder.
    Schönes Wochenende
    liebe Grüße
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zit dit bericht voor de vierde keer in 4 dagen te tikken, hopelijk lukt het nu.
    De stofjes zijn schitterend en wat is Gerrit een lieverd, maar dat wist je al.

    Knuf Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat leuk om dat zo eens van dichtbij te bekijken, wat zullen jullie plezier hebben gehad, volgens mij word je hier heeeeel hebberig van!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat moet dat een geweldige en super interressante dag geweest zijn. Wat leuk dat ze met zulke open dagen mensen de gelegenheid geven om dat hele proces te kunnen zien. Daar had ik wel bij willen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit jaar is de open dag in oktober,ga je er weer heen?

    BeantwoordenVerwijderen