zondag 8 november 2015

Recept nr 2. Karbonade met uienjus uit de crockpot

Vandaag het recept van 2 heerlijke karbonades met uienjus. Ik braad ze altijd aan, want persoonlijk vind ik dat de kruiden er dan lekker aangebakken zijn en daarbij dan heb ik mooie bruine karbonades op mijn bord als we gaan eten en het oog wil ook wat toch?
Je hoeft ze dus niet per se aan te bakken.

2 karbonades
200 gram uien
1 kopje water
half zakje ( 9 gram) juspoeder Ik gebruik de basic van AH)
klontje boter

Wrijf eerst de karbonade in met kruiden naar eigen smaak.
Snijd de uien aan stukjes
Doe de boter in de pan, even goed heet laten worden en braad hierin de karbonades even aan beide kanten goed bruin.
Leg nu de karbonade op een bordje
Braad in dezelfde pan de uien even aan, strooi er de juspoeder overheen en giet er dan het kopje water bij. Of roer de juspoeder eerst door het water. Even in de pan roeren en dan alles in de crockpot. Daarbovenop leg je de karbonade.
Dan zet je de crockpot 4 uur op low en je hebt een overheerlijk stuk vlees.
Wil je de jus dikker, kun je er meer juspoeder bij doen of een lepel allesbinder.
 Karbonades even aanbraden
Karbonades op een bordje en uien even aanbraden en dan water en jus poeder er bij
Deze juspoeder gebruik ik
Uien/jus mengsel in de pan en karbonades er boven op.. Nu deksel er op en 4 uur op low

En smullen maar
En ook heb je een overheerlijke uien jus.

6 opmerkingen:

  1. Jammie dat ziet er heerlijk uit..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MMM we moeten een geurblog krijgen. Ziet er goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er erg lekker uit dus eet smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga ik zeker eens proberen !
    Dank je wel. ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk recept. Ga ik morgen opnieuw maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb geen zakje juspoeder - maar verder houd ik het recept wel aan. Ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen