maandag 16 juli 2012

rood wit blauw

Er zit al bijna 2000 meter garen in deze quilt verwerkt. De top heb ik gekregen van Jacqueline(foto van haar met affe quilt volgt nog) en ik ben er superblij mee, want Yfke is naar een kleuterbedje verhuisd en ik heb de eenpersoonsquilt al wel bijna af in rood wit blauw, maar er was er geen voor het kleuterbedje en die komt er dus nu onverwachts toch nog.
Ik ben achter mijn Janome 11.000 gaan zitten en heb allerlei borduursteken op deze quilt geborduurd. Ik vind het zelf ontzettend mooi en ik denk dat hij op het bedje ook erg mooi zal staan.
Hieronder al vast een paar fotootjes.
voorkant
achterkant
detail van een blok
detail van een ander blok
Ik ben nu met de buitenste randen aan het borduren en dan moet de bies er nog om heen en is hij af.
Daarna maak ik weer foto's,zodat jullie ook de rand goed kunnen zien. Vroeger naaiden we die randjes op de lakens,toen moest je verschillende knopjes veschuiven en dan had je weer een mooie steekje, nu tik ik op  een icoontje van een steek en dan snort het machientje weer verder. Echt leuk om te doen.
wordt vervolgd.






12 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig quiltje is het aan het worden!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super schön. Und es gefällt mir sehr gut, wie Du gequiltet hast.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SUPERLEUK Hermie!!!! Zal heel leuk staan op haar bed! Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit mooi! We gebruiken die siersteken soms veel te weinig, ben benieuwd naar het vervolg.
    Fijne avond, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit mooi geworden, geweldig!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is heel mooi deze quilt en leuk met al die borduursteekjes erbij......gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het geheel is veel vrolijker geworden met de borduursteekjes Hermie.
    Echt een leuke oplossing.
    De achterkant is ook speciaal, past er mooi bij.

    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt prachtig Hermie! Erg mooi met al die steekjes! Nog gefeliciteerd met Gerrit.
      Fijne avond nog, groetjes Nardy

      Verwijderen
  8. Wat is dit mooi geworden. Leuk om met verschillende borduursteekjes te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt dit een mooie quilt! Leuk al die borduursteken.
    Vrolijk voor op een kleuterbed. IJfke zal er heel blij mee zijn.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Hermie,

    ein schöner Quilt.
    Ganz toll gequiltet.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen