woensdag 3 april 2013

Het gehaakte dekentje is bijna af

Nadat ik alle grannies aan elkaar had gehaakt, ben ik begonnen met het haken van de rand, maar telkens als ik er mee bezig was stond me de achterkant van het werk tegen.
Ik zal eerst een foto laten zien van hoe het er nu uit ziet.
de rand maakt hem echt af.

Eerst had ik dus de grannies aan elkaar gehaakt zoals nr. 3 die ik HIER liet zien en zag de achterkant er zo uit

de voorkant zag er zo uit
zo op de foto te zien niets mis mee, maar toen hij helemaal in elkaar zat ergerde ik me aan de achterkant, want die V tjes lagen er boven op en dat vond ik niet mooi, zoals je op de foto ziet trokken de naden aan de voorkant ook een beetje naar binnen, maar dat kwam wel goed door er een natte handdoek op te leggen. Op een gegeven moment ben ik begonnen met het loshalen van een naad en dacht ik, toch eens kijken of het nog anders kan dan . Bij de 1e manier van mijn vorige blogje nam ik aan beide kanten het lusje op met een maasnaald en nu had ik me bedacht dat ik het alleen aan de achterkant zo ging doen, maar dan 2 lusjes opnemen, zo gedacht, zo gedaan en hieronder kun je zien hoe leuk dat wordt .
zo neem je de draden aan de achterkant op

en zo leuk ziet het er dan uit aan de voorkant. Toen heb ik dus alle naden uitgehaald en alles opnieuw weer in elkaar genaaid. 
Hieronder zie je een hoekje van de rand. Die heb ik als volgt gehaakt
rij 1: vasten, 
rij 2: 3 stokjes , 1 losse, 
rij 3: vasten
rij 4 : 3 stokjes l losse
rij 5: vasten
rij 6: vasten
rij 7: picootjes: * 1 vaste, 3 lossen, dan 1 vaste in de 3e losse,  dan 1 vaste bij in de 1e vaste haken, 
1 steek overslaan, dan weer  van * tot * herhalen



9 opmerkingen:

  1. Heel mooi zo hoor.
    Ik heb mijn granny's aan elkaar gehaakt, naar het voor beeld op Wieke haar Blog.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had ze ook aan elkaar gehaakt, maar vond de achterkant niet mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze variatie vind ik ook mooier. Mooi randje trouwens.
    Fijne dag, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het ziet er zo veel beter uit. Toch goed dat je ze opnieuw en anders aan elkaar hebt gezet. De rand eromheen maakt het helemaal AF!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is mooi geworden Hermie en wat doe jij dat toch netjes, kan deze rommelkont nog wat van leren.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo is het toch veel mooier. Rand ziet er ook prachtig uit.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad veel mooier!!! Het ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhhhhhhhhhhhh wat heb je dit mooi gemaakt en dank je wel voor het rand patroon kan ik ook weer haken ik vind het dekentje helemaal prachtig

    Groetjes uit Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ga je weer snel,inderdaad de voor en achterkant zijn zo fantastisch mooi, goed onthouden als ik zo ver ben.Gr Berthy

    BeantwoordenVerwijderen