dinsdag 25 juni 2013

Arizona's cactus

Zo heet het quiltblok dat Kyra aanwees in het boek 5500 quiltpatronen. Hieronder zie je een foto er van.

Dit blok zou ik gaan maken in kruissteek, maar het is heel anders uitgevallen, grappig, ik begon met het middenblok en hoe verder ik naar de rand kwam hoe meer er veranderde. Kyra vond het heel spannend allemaal en zei, hoe doe je dat toch Oma. Ze stond er met de neus bovenop om alles goed te kunnen zien en ze heeft het goedgekeurd.
Uiteindelijk is het dus onderstaand blok geworden. De machine mag dus vanavond weer aan het werk.
Ik moet ook heel goed opletten dat alle kruisjes met elkaar verbonden zijn, anders wordt de draad zo vaak doorgeknipt. Nu wordt alleen aan het begin en einde de draad doorgeknipt. Ik laat er bij deze ook een randje omheen borduren, zodat je hem aan de buitenkant aan elkaar kunt naaien met behulp van de steekjes in de buitenste rand. Bij de vorige heb ik dat niet gedaan, die ga ik met de goede kanten op elkaar leggen en dan aan elkaar naaien, kan ik meteen het verschil zien. 


7 opmerkingen:

  1. Nou ik vind deze nog spannerder, goh wat leuk , een nieuwe hobby erbij Berthy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je bent wel lekker bezig Hermie weer een hobby hhahahahah

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het borduren met de machine en het digitaliseren van patroontjes doe ik al langer, de biscornus zijn nieuw voor mij.

      Verwijderen
  3. Hij is wel mooi geworden, nu lees ik al een paar blogjes dan doe ik het op de machine, ben blond dus wat voor machine???
    Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tiny, ik heb een naai/borduurmachine en een borduurprogramma waarin ik patroontjes kan maken en die kan ik dan weer overzetten naar de naaimachine.

      Verwijderen
  4. Prachtig Hermie, Marit heeft smaakt.

    Knuf Ines

    BeantwoordenVerwijderen