zondag 15 december 2013

Kerstquiltje boven de haard.

Vandaag ben ik lekker bezig geweest, ik heb een quiltje gesneden voor boven de haard en de top is af.Ik had de foto ooit eens opgeslagen in mijn W.I.M. map en nu was hij aan de beurt.
Het is heel eenvoudig te maken, je naait stroken stof aan elkaar en dan snijd je daar driehoeken van. Die naai je dan aan elkaar tot een vierkant. Ik zal het hieronder laten zien op de foto's.
de top is af

eerst naai je de stroken aan elkaar, ik heb 6, 4 en 3 cm genomen

                                                             dan snijd je driehoeken
en daar naai je weer vierkanten van. 



12 opmerkingen:

  1. Ziet er heel mooi uit, en zo te zien niet moeilijk. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk patroon !
    Maar bij onze kachel niet geschickt... staat het quiltje zo in brand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk en gezellig uit.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er heel leuk uit, Hermie.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit Hermie
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk gemaakt Hermie!
    Laat de kerst maar komen :)
    Je hebt ook erg leuke stofjes ervoor gekozen.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Hermie!! Mooie stofjes!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Hermie en makkelijk te maken. Maar de stofjes doen het !
    Komen er bij jou ook kwastjes aan ?

    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi Hermie en zo te zien kost het ook niet zo veel tijd.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Hermie, en niet moeilijk te maken denk ik. Ook wel iets voor mij......

    BeantwoordenVerwijderen