vrijdag 28 november 2014

Charleston Rhapsody

Mooie naam voor een mooie quilt, die ga ik dus maken en deze staat in het boek One stitch at a time van Carolyn Koning, een Quiltmania editie.
Vanmorgen nog weer een heel stel hexagonnen uit papier gesneden en daar gaat Gerrit mee aan de slag.
Hier heb ik alle driehoekjes van freezerpaper in een rondje gelegd en toen op de stof gestreken, daarna met de frixion pen  er omheen getekend
                                     
Dan haal ik ze er af en strijk ze op de stof die ik ervoor wil gebruiken, zo heb ik er 2 keer plezier van,
Toen had ik me bedacht om de hexagonnen inclusief naad uit de stof te snijden, maar helaas dat is me niet gelukt,waarom weet ik niet, ik heb een mailtje naar de winkel gestuurd, want ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt gewoon niet.Ik had zelfs een apart mesje voor de stof gekocht. Daarom heb ik ze inclusief naad door het apparaat laten tekenen en dat ging van een leien dakje.
De middelste bloem zit er op en hieronder zie je een foto uit het boek. Ik gebruik gewoon mijn eigen stofjes voor de quilt.
Voorlopig ben ik dus nog wel even bezig.

13 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, vervelend dat het niet helemaal liep met je stansmachine. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wordt mooi! Ik wil graag nog ff horen wat je voor oplossing gekregen hebt voor je probleem met je snc, hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooi project, en gezellig dat gerrit je help met de hexogannen
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, die is wel erg mooi. Heel veel plezier ermee en ben heel benieuwd naar de vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en leuk om samen aan een project te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja die is mooi, jammer dat je super snijmachien niet helemaal mee werkte! En ehhh wel gewoon tempo he want jou kenende krijg je de smaak te pakken en kan je niet meer stoppen:) gekheid lekker aan de slag gaanw e volgen het allemaal graag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een hele mooie.
    Succes.
    Grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow die is idd heel erg mooi Hermie.
    Alles gaat niet altijd van een leiendakje, jammer genoeg. Maar je lost het wel weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi nieuw project. Veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie quilt gaat dat worden Hermie. En zo gezellig dat Gerrit ook meewerkt. De Hexen blijven favoriet !
    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is weer een heel mooi project. En heel handig om zo 2x je freezerpaper te gebruiken, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen