zondag 24 januari 2016

300 vierkanten

300 vierkanten geknipt voor de achterkant van de vingerhoedjes quilt. De vierkanten zijn 4,5 inch, ik heb de vierkante lineaal gebruikt van de Dear Jane. Omdat het resten waren moest ik wel knippen, maar dat was geen probleem.De tas is nu half leeg. Ik zit ze heerlijk ontspannen met de hand aan elkaar te naaien. 20 rijen heb ik gemaakt van 15 vierkanten. 10 zitten er al aan elkaar, nu de rest nog aan elkaar naaien. Eigenlijk is hij ook wel mooi om als voorkant te gebruiken, maar dat moet ik weer 2 achterkanten kopen, dus nee dat gaan we niet doen. Dan maar afwisselend de vingerhoedjes of de vierkanten naar de bovenkant. Nu ga ik eerst weer een kerstbal appliqueren.
 Lekker bont al die kleuren door elkaar.
Eindelijk de vingerhoedjesquilt een keer in zijn geheel op de foto.

6 opmerkingen:

  1. De voor en achterkant zijn beide heel erg mooi zo. Dat wordt een prachtige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt inderdaad afwisselen. Beide kanten gaan mooi worden. Kleurrijk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie achterkant. Lekker wegwerken van de restjes. Groet. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hermie, een prachtig top en ook een mooie achterkant. Zo'n guilt staat ook nog op mijn lijstje. Maar je maakt nu de achter kant van blokjes en die hebben ook veel naadjes net zo als de voorkant. Een top met veel kleine stukjes en naadjes is al zwaarder en stijfer dan grote blokken. Ben je niet bang dat twee van deze top's aan elkaar te zwaar of te stijf gaat worden? Heb jij hier ervaring mee? Ik zou dat zelf nooit doen. Ik weet dat het kostbaar is om er twee guilts van te maken, maar de top's zijn zo mooi. Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marie, het kopen van de 2 achterkanten is op zich geen probleem, maar dan heb ik weer een extra quilt op de stapel liggen. Nu ga ik hem op het logeerbed leggen en kan hem aan 2 kanten gebruiken. Ik maak heel vaak achterkanten van resten, vaak van resten van de quilt. Ik wil nog een keer alle achterkanten bij elkaar op het blog zetten, zal eens een label daarvoor aan maken, zodat je het aan de zijkant kunt aan klikken. Ik heb er verder geen problemen mee qua zwaarte en helemaal niet qua stijfheid, ik strijk wel alles netjes, zodat ik geen dikke stukken aan de achterkant krijg.Foto daarvan volgt nog wel op een volgend blogje

      Verwijderen
  5. Ik vind het een pracht achterkant!! Veel werk, maar wat wordt het leuk! Je bent er bijna.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen