vrijdag 19 juli 2013

Vorderingen geborduurde dj blokjes

Inmiddels heb ik 16 blokjes geborduurd. De eersten borduurde ik stuk voor stuk in de 14 x 14 cm ring, maar die heeft zo'n brede buitenrand, dat ik daardoor heel veel verlies van stof en vlies heb. Daarna heb ik het geprobeerd in de 23 x 23 ring, daar passen er echter geen 4 in, maar geen nood, ik heb de blokjes verkleind tot 90% en nu passen ze er wel in. De maat is nu inclusief naad 4,5 inch. De eerste blokjes heb ik dus maar apart gelegd, want die zijn groter.
Ik had nog een stof liggen, die kan ik er voor gebruiken, ik heb er niet genoeg van,maar heb al wel gezien dat hij nog te bestellen is. Het is een achterkant stof die is extra breed.
Ik wilde in eerste instantie de quilt in aardetinten maken, maar ik heb zo veel kleuren van aurifill borduurgaren, dat ik hem toch in kleur ga maken. Als ik van elke kleur 4 blokjes wil maken, dan heb ik 42 klosjes nodig en die heb ik wel.Hoe ik hem dan ga leggen zie ik nog wel.4 blokjes is plm een uur borduren, ondertussen kan ik de was opruimen en strijken, dus dat is mooi meegenomen.
Hieronder zien jullie mijn vorderingen.






12 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, onvoorstelbaar, tja dat is nog eens opschieten. Als je zo doorgaat istie volgende week wel af toch?
    Leuk om te zien.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik niet, want ik moet eerst weer tekenen en dat kost ook veel tijd.Ik laat mijn vorderingen wel zien.

      Verwijderen
  2. Tjonge Hermie, dat gaat vlug! Toch een hele uitdaging voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ga je weer snel ! Ook leuk die aanpassingen die jij weet te maken. Dat is een uitdaging en daar hou jij van volgens mij !

    Groetjes en succes verder, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk Jacqueline, ik mag graag iets uitvogelen, vind ik vaak nog leuker dan het maken op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er geweldig uit. En wat ga je snel!!!Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh wat ga je weer snel en zo mooi wordt het, kan best leuk zijn al die kleuren die je nu wilt gebruiken. Fijn weekend Berthy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt mooi Hermie! Is het gemaakt met de nieuwe machine? Groetjes vanuit Oostenrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mardy, ja ze zijn gemaakt met de nieuwe machine, maar de vorige kon dit ook hoor. Het patroon maak ik in een ander programma.De machine hoeft het alleen maar te borduren.

      Verwijderen
  8. Wat gaat dit snel ik vind het schitterend

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen