dinsdag 2 december 2014

Hexagonnenrand Rhapsody

Voor de Rhapsody quilt heb ik 840 hexagonnen nodig voor de 2 randen en daar zijn er inmiddels 240 van af. Neeeeee die heb ik niet gemaakt, daar heb ik iemand voor in dienst(LOL) . Gerrit maakt graag hexagonnen. Hoe dat zo is gekomen? Nou jaaaaaaren geleden waren we een keer in Deventer op een tentoonstelling en daar hing een quilt met hexagonnen en dat vond hij mooi. Toen vroeg hij of ik ook een keer een quilt met hexagonnen wilde maken en ik zei, dat kun je zelf ook wel. Zo gezegd zo gedaan. Van alle restjes, die van mezelf en gekregen lapjes heeft hij maar liefst 15.000 hexagonnetjes gemaakt van een halve inch. Het maken vind hij leuk en verder mag ik het doen.Ze staan mooi kleur bij kleur in bakken op zolder.
Afgelopen zomer heeft hij allemaal hexagonnen gemaakt van Staphorster stofjes, die liggen nu te wachten om in elkaar te worden gezet.De wiebers daarvan zijn inmiddels af.Wil je er meer van zien, kijk dan even hier:  HIER
Nu zijn deze aan de beurt en inmiddels zijn er 240 van de 840 af.
In 3 uur kan Gerrit er 40 maken, dus in totaal is hij 63 uur mee bezig, toch wel handig een man die met pensioen is en ook nog graag hexagonnen maakt.

13 opmerkingen:

  1. Zeker handig, kun je er weer een mooie quilt van maken haha................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is helemaal super zo'n samenwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wees er maar zuinig op, zo'n hulpje is maar wat makkelijk .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig om dit te lezen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn, zo'n hulp, dat scheelt heel veel tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha dat is lekker zon man. Kijk maar uit straks wordt hij ingehuurd door alle vrouwen die hun stonefield hexagonnen wilen laten maken:):):

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super, zo'n samenwerking! En met een geweldig resultaat, nu al. Wat een mooie kleuren en stoffen gebruik je weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is handig, zo'n hexagonnen maker, ik denk niet dat die van mij daaraan begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg handig en een gezellig om dat samen te doen.

    Prachtige stoffen gebruik je weer!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In gedachten zie ik jullie zitten op het bekende plekje !
    Maar 63 uur ?
    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn zo'n man die hexagonnetjes maken kan. Ik ben even terug gaan kijken naar de ruiten met het hart van een Staphorster stip lapje. Die wordt ook erg mooi.
    Nog een fijne avond! Groetjes, Mirjam H.

    BeantwoordenVerwijderen