donderdag 19 januari 2012

Nijntje quilt

Vandaag laat ik een hele leuke quilt zien met een verhaaltje. Onze jongste zoon(inmiddels 36 jaar) liep vroeger altijd met het boekje Nijntje aan zee. Dat had hij van ons gekregen toen wij een keer op Texel waren. Het was zijn boekje,net zoals een ander een knuffel had. Toen we thuis kwamen van zee moest hij heel hard huilen,want hij moest naar de WC, dus ik zei, dat kan toch wel, je gaat maar naar de WC, nee mama naar de WWWWWCCCCCCC, hij bedoelde dus de zee.
Toen hun zoontje is geboren, heb ik het boekje overgetypt en afgedrukt op speciale stof die op papier zite geplakt, vraag me niet hoe het heet,want dat weet ik niet meer.
Toen heb ik foto's van ons gezin aan zee ook op die stof geprint en daarna heb ik alle plaatjes uit het boekje getekend en er een patroontje van gemaakt. Ook zelf nog tekeningen er bij bedacht,anders had ik niet genoeg.Dit alles heb ik met stofjes die door de moeder van Shirley zijn geverfd, een speelkleed gemaakt.Dat was in 2005 en hij wordt nog elke dag gebruikt






Tot slot heb ik bovenstaand label gemaakt en achter op de quilt genaaid.

11 opmerkingen:

  1. oh, wat een leuke quilt en fantastisch verhaal Hermie! Hij zal daar wel blij mee geweest zijn al herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hermie, ik ben er helemaal stil van. Wat een prachtig cadeau heb jij voor je kleinkind gemaakt. Wat ontzettend waardevol, wat een prachtverhaal zit er achter en wat een liefde voor je kind uit jij door dit meesterwerk voor zijn kind te maken. Echt fantastisch, bewonderendswaardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja echt superrrr nietmeeernormaaal.
    buitengewoon mooi, en hij wordt ook echt nog elke dag gebruikt.
    (het kleine jongetje aan de wwcccc)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt en wat zullen ze daar blij mee geweest zijn en wat ben ik blij jou te mogen kennen, want je bent een hele grote schat.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige quilt is dat, heb hem jaren geleden gezien toen hij net af was, en vind hem nu weer zo super, verveelt nooit! En ja, die lapjes herken ik, heb ze zelf ook in een quilt verwerkt voor mijn nichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nijntje is al leuk, maar jij hebt er een nog leukere quilt van gemaakt.
    Wat een herinnering !

    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Hermie, als oud-peuterleidster vind ik dit helemaal fantastisch natuurlijk. Ik ken de Nijntje-boekjes bijna van binnen en buiten... Dit is wel 1 van mijn favorieten. Enorm leuk om het boekje op deze manier terug te zien. Echt uniek !! Groetjes, Hetty Rietberg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry, anonieme meldingen waar geen naam osnder staat, verwijder ik, wil je meer weten, mail me dan prive, of laat je mailadres achter.

    BeantwoordenVerwijderen