zondag 27 april 2014

Het is niet zo moeilijk als het lijkt en een tip

Nee echt niet, ik heb nl. goed opgelet dat ik geen scherpe puntjes hoef te appliqueren .
Het rondje ligt nog los, de rest zit in elkaar. Ik ben er nog niet zeker van of ik het rondje er wel op naai.
Hieronder zie je een half rondje wat ik moet appliqueren.
 Eerst steek ik de spelden aan de voorkant,zodat het op de goede plek zit.
 TIP: dan de spelden aan de achterkant en die aan de voorkant haal ik er weer uit.
nu kun je fijn appliqueren zonder dat je last hebt van de spelden.ik hoef alleen de boog maar te appliqueren want:
er wordt een ander stukje stof tegen aan genaaid.
 bij dit te appliqueren stukje  naai ik eerst rechte naadjes aan elkaar
 dan knip ik hapjes uit de rand
omvouwen ,spelden weer aan de achterkant

en weer heb ik geen moeilijke hoekjes
het hartje heb ik in de de breedte uitgerekt, daardoor heb ik meer ruimte in de punt en aan de bovenkant een gemakkelijk te verwerken inkeping 
hierop komt nog een rondje,maar daar wacht ik even mee, eerst de rest af en dan kijken of het niet te druk wordt. 
Wordt vervolgd.



5 opmerkingen: