vrijdag 6 november 2015

Recept nr 1. Hachee uit de crockpot

Nu even heel wat anders dan quilten, nl een recept voor in de crockpot.
Daar ga ik er meer van plaatsen, dan vergeet ik het zelf ook niet.

Allereerst het recept voor hachee, zoals ik het maak.
4 ons hacheevlees, of riblap of wat je wilt gebruiken.
4 ons uien
Een beker water (250 ml)
8 gram hachee kruiden (Verstegen kruidenmix voor hachee)
2 eetlepels azijn
1 plak koek
evt. op het laatsts een paar eetlepels allesbinder

Snij de uien fijn en doe ze in de crockpot.
Strooi hierover de hacheekruiden
Daarbovenop het vlees.
Vermeng 2 eetlepels azijn met een beker water en giet dat er over heen.
Daarover heen de plak koek in stukjes.

Zet nu de crockpot een uur op hoog en daarna 4 uur op laag en je hebt overheerlijke hachee.
Lekker met rijst en rode kool, of met aardappelpuree.
Bijna vergeten een foto te maken.


9 opmerkingen:

  1. Bedankt! Leuk om een recept voor de crockpot te vinden, ik sla´m op. Ben ook dol op m´n crockpot, zo handig,
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit maar ik weet eerlijk gezegd niet wat een crockpot is. Een soort hogedrukpan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het recept ook bewaard. Je weet maar nooit of ik ooit een crockpot krijg/koop! Ziet er heerlijk uit Hermie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit zeg....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hermie wat ziet dat er lekker uit !
    En wat een uitvinding, zo,n slowcooker, vooral voor een recept waar vlees mee bereid wordt lijkt me.
    Geniet er van, groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doe je het vlees rauw in de cooker, of moet je het eerst in de braadpan aanbraden?, Marion

    BeantwoordenVerwijderen