zondag 19 februari 2012

Handwerkbeurs Zwolle

Goedemorgen mensen (ik had gisterenavond beloofd vanmorgen een verslagje te typen hier) ik ben weer fit(nou ja fit) na de vermoeiende dag van gisteren. We hebben genoten, dat moet ik wel zeggen en we kwamen tijd te kort.
'smorgens om half 11 op naar Carla en daar hebben we eerst koffie gedronken. Toen in de auto en met onze mannen op stap naar Zwolle.Wij dames hadden er zin in en onze mannen vinden het leuk dat wij hobbies hebben, ja hobbies,want wij quilten niet alleen,maar breien en borduren ook.
Onderweg nog even een paasei gebreid,lang leve de rondbreinaald. Het is een proef,zo uit mijn hoofd gebreid,maar volgens mij ziet hij er wel goed uit.


Wij dames werden netjes voor de deur uitgezet en de heren hebben een plekje gezocht voor de auto.
Eenmaal binnen zijn we begonnen bij de kramen die langs de buitenkant staan. Daar vond ik al iets wat ik voor mijn schoondochter mee zou nemen. Het is het handige schaartje,wat ze bij mijn naaimachine zag liggen.
Het werd netjes in een plasticzakje gedaan en dat heb ik doorgegeven aan Gerrit, die altijd netjes mijn gekochte spullen bewaakt,zodat ik verder kan snuffelen. Lekker doorgesnuffeld en toen stonden we op een gegeven moment bij een kraampje met allemaal kraaltjes. Ik zag daar ook hele kleine kraaltjes en die deden me weer denken aan het scharenzakje wat ik op de bee in Laag Zuthem heb gemaakt. Daar gaf Lies(klik) workshop in. Dus leuke zakjes kraaltjes uitgezocht en ik kan voorlopig vooruit met cadeautjes maken.

Daarna vond ik nog garen voor mijn borduurmachine, ikgebruik er graag aurifill voor en heb 3 kleuren rood gekocht en een klosje geel. Bij dit kraampje waren ze € 2,50 terwijl ze bij anderen toch € 7,50 kosten en dat vind ik nogal een verschil.

Toen we de buitenkant hadden gehad was het al half 2 en hebben we een kwartiertje pauze ingelast,want de beurs was om 16.00 uur afgelopen en wij hadden zoiets van, nouuuuuuuuuuuuu, als wij al die kramen nog langs willen,dan moeten we niet te lang zitten kwaken.
Zo gezegd zo gedaan.
We hebben rondjes geslingerd om de kraampjes en het was er gezellig druk, je kon overal bij zonder dat je je ellebogen moest gebruiken. Wel keek ik constant richting grond,om maar vooral niet te struikelen over die karretjes wat veel dames bij zich hebben. Op zich niets mis mee natuurlijk,maar er zijn slechts enkelen die er rekening mee houden dat je er heel gemakkelijk over kunt struikelen en dat is iets wat ik heel graag wilde voorkomen.
Op een gegeven moment zag ik weer een breikraam en zag ik Marit voor mij, die altijd met mijn sjaal aan het spelen is, die heb ik vorig jaar in Rotterdam van Ines(kilk) gekregen

Ze had er verschillende gebreid en deze was voor haar moeder. Ik reageerde in haar blog dat ik die voor haar moeder de mooiste vond en was dus van plan om die wol in Rotterdam te kopen,maar gelukkig dronken we eerst koffie en daar kwam ze met dit cadeau voor mij op de proppen. Dus nu had ik zoiets van, zal ik er dan maar een voor Marit gaan breien? Ja dus en ook voor haar zusje Kyra en als Lara hem mooi vind,dan breit Oma er nog wel een. Dus wol gekocht.Een met paars en een met rose. De paarse heb ik gisterenavond nog gebreid en hij is echt leuk geworden. De kraam waar ik het kocht bestond 10 jaar, dus kreeg ik een cm erbij cadeau. Leuk toch? Helaas ben ik slecht in namen en weet dus niet meer bij welke kraam ik het heb gekocht.

Na nog wat heen en weer geslinger zag ik de kraam van Dorry en zag daar de stempel liggen van de vingerhoedjes en ik heb hem dus gekocht. Twee stempelkussens erbij en nu kan ik dus als ik me verveel vooruit.Het scheelt zo veel tekenwerk.
Ooit heb ik een boekje met ansichtkaarten gekocht en daarin zat ook een foto van de vingerhoedjes en die sprak me erg aan. Ik denk dat ik hem in die tinten ga maken.


Ook kreeg ik bij Dorry nog een leuk patroontje van een speldenkussentje. Op de foto zien jullie op het patroontje hele leuke knoopjes liggen en die heb ik van Carla gekregen en die ga ik op mijn quilttas naaien.

Die quilttas hebben we met onze hele groep gemaakt.Ik had een grote niet dikke katoenen deken op zolder liggen(er zat al dunne fiberfill tussen en de ene kant was icht en de andere kant was donker) en daar kon ik precies voor 8 mensen een tas uit knippen met een zakje aan de buitenkant en 3 zakjes binnenin om je spullletjes in te doen. De knoopjes naai ik aan de buitenkant ophet zakje.
Jullie kunnen zien dat het zonnetje hier volop schijnt(ik heb de foto van de tas net even gemaakt.) 
Inmiddels was het kwart voor vier en het werd steeds rustiger en wij zagen iemand lopen met een heel lekker uitziende hoorn met softijs, dus zijn we op zoek gegaan naar de ijscoman en hebben we heerlijk gesnoept van een lekker ijsje. Daarna hebben onze mannen de auto weer voorgereden en konden wij zo instappen. Het was rustig op de weg en we hebben onderweg nog een grote carnavalswagen gezien verder hebben we niets van de carnaval gemerkt. Thuisgekomen heb ik de hachee warmgemaakt en de rijst met rode kool erbij en toen hebben we met zijn vieren heerlijk zitten smullen. Als toetje had ik zelf bitterkoekjes pudding en rum rozijnen pudding gekookt, lekker een dot slagroom er op en als afsluiting nog een kopje koffie. Daarna gingen Carla en Johan huiswaarts en ben ik met de beentjes hoog gaan zitten en heb de eerste sjaal gebreid. Toen nog even blogs lezen en daarna mijn bed in en ik heb heerlijk geslapen. Nu wordt het inmiddels tijd voor een kop koffie en dan ga ik maar eens even wat doen wat ik ga doen weet ik nog niet,want ik meot natuurlijk wel afkicken na zo'n beursbezoek en het lijkt me dan ook niet wat om gelijk aan de poets te gaan. Zwolle was echt de moeite waard ,we hadden aan 4 uur nauwelijks genoeg,dit in tegenstelling tot Rotterdam,daar stonden we binnen 2 uur weer op straat. Ik hoop dat jullie zo een beetje hebben kunnen meegenieten van mijn bezoek aan de Handwerkbeurs in Zwolle, ik ga aan de koffie.

22 opmerkingen:

  1. Ik kijk naar je verslagje uit Hermie.
    En ik ga vandaag jouw hachee maken!
    LiefsAnsje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wij hebben hem gisteren gegeten, ik had hem zaterdag gemaakt en gisteren warm gemaakt en de bloem erbij en jammie,jammie.

      Verwijderen
  2. Ha Hermie, Het geurt hier al heerlijk:-) Wat neem jij er nog bij? Ik dacht aan gekruimde aardappel en verse appelcompote misschien?
    Bedankt voor je uitgebreide verslag van Zwolle. Net of ik er toch beetje bij was. Leuke dingen heb je gekocht. Zeker het schaartje lijkt me een goeie tip. Zit er ook beetje antislip op de handvaten?
    LiefsAnsje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor Ansje er zit antislip aan het handvat en het is een super handig ding.

      Verwijderen
  3. p.s. hahah rijst en rode kool dus. Net overheen gelezen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja en als we weg zijn geweest, neem ik kant en klare zakjes zilvervliesrijst van C 1000 eigen merk, 2 minuttjes in de ping en het staat dampend op tafel. Ook de rode kool is dan snel klaar rode kool uit een zakje,echt heel erg lekker ,1 zakje 7 minuten in de ping.In de tussentijd is dan ook de hachee opgewarmd en met een kwartier zitten we dan aan tafel. Ik deed er eerder ook wel stampot wortelen bij,maar daar houdt Gerrit niet van.Eet smakelijk.

      Verwijderen
  4. Je bent weer verder gegaan zie ik ;-) dus nog maar een keer reageren.
    Leuk, leuk, leuk, en wat goed dat je die vingerhoedjes hebt meegenomen, ik dacht toch maar niet en had er thuis alweer spijt van, toch maar even bij Dorry in de winkel kijken.
    Mia en ik hebben al half en half afgesproken om volgend jaar ook naar Zwolle te gaan, alle berichten daarover zijn zo enthousiast en Rotterdam is gewoon knudde, er hangt geen sfeer en er zijn veel te weinig kramen.
    Leuk zo'n sjaal voor Marit, zal mooi staan bij dat blonde koppie van haar.
    Ga weer verder met bouwen.

    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt de moeite waard hoor en de huisjes zag ik ook nog bij dorry,maar ik ben echt niet voor de bijl gegaan,nog steeds niet,hahahaha

      Verwijderen
  5. Nou Hermie, zo te lezen was het weer een heel geslaagde dag.
    Gelukkig goed weer om te rijden en met de trouwe mannen erbij gaat alles goed.

    Grs. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Hermie,
    Leuk verslag, het had het onze kunnen zijn, nou ja bijna dan want kraaltjes hebben we niet gekocht maar we zijn ook eerst langs de buitenkant gelopen en vervolgens zigzaggend binnendoor.
    We hebben elkaar dus alleen bij de ingang gezien, het was ook best druk vond ik, vorige jaren was het op zondag toch rustiger maar evengoed was er voldoende plek om alles goed te zien. Bineke heeft het stempel van de vingerhoedjes ook gekocht, nu hebben we samen alles ;-)
    Ben benieuwd wanneer je begint aan de vingerhoedjes, ik heb er iets van 800 aan elkaar dus als je begint kunnen we samen op werken LOL
    groeten, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. euhhhhhhh, nee, ik heb er nog geen tijd voor hahahaha, ik ben nu met de sjaaltjes bezig en donderdag ga ik onze bee dames sokken leren breien op de rondbreinaald.'s middags houd ik een workshop sokken breien met 7 of 8 andere dames hier uit de buurt.Ik heb er wel zin in.Je ziet het wel wanneer ik ga beginnen.

      Verwijderen
  7. Het klinkt als een hele gezellige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo je hebt leuke dingen gekocht, ik heb de vingerhoedstempel ook gekocht, al is de maat veel kleiner , van de quilt die ik maak.
    maar zoals henny zegt , dan hebben we de hele stempel serie,
    we zijn elkaar niet meer tegen gekomen op de beurs,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt een leuk verslag geschreven van de beurs het was inderdaad weer super en de moeite van een lange rit waard
    De vingerhoedstempel heb ik op de Patch en Quiltdagen gekocht bij Dorry in de Haarlemmermeer en ik weet ook nog niet wanneer ik hem ga gebruiken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar hij eet geen brood en we zullen hem goed bewaren dacht ik maar.

      Verwijderen
  10. Mooi verslag gemaakt, en leuke aankopen
    Wat was er mooi werk en matriaal.
    Ik heb Zaterdag ook genoten, maar in de morgen was het wel heel druk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Hermie, tjonge, jij hebt er een heel gezellig verslag van gemaakt. Ik ben gisteren voor de eerste keer in Zwolle op een handwerkbeurs geweeest en ben erg enthousiast over het aanbod op deze beurs. Tjonge wat een hoop leuke stands waren er. Wat aardig dat je deelt wat je hebt aangeschaft. Zo leuk om even lekker in andermans tas te mogen neuzen. En, jij boft maar met zo'n lieve "pakezel".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je uitgebreide verslag Hermie. Dit jaar is het er niet van gekomen om te gaan, de keren dat ik wel ben geweest was het altijd een leuke beurs.
    gr. Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie plezier spat van je verslag en foto's Hermie! Bedankt!
    Onmiddellijk aan de poets? Neeeeee zeg, eerst nog wat van de nieuwe spullen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee joh, er stond nu ga ik aan de KOFFIE, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen