woensdag 22 februari 2012

Stofjes Stempelen

en wat heb ik gisteren gedaan? Inderdaad stempelen. Ik had een jellyrol over van de hexagonnenquilt en ik dacht als ik nu die repen eens stempel en alvast uitknip, kan ik in de zomer beginnen met de vingerhoedjes. Zo gezegd zo gedaan, ik wilde ze om en om stempelen, maar het patroontje kwam scheef op de stof,dus ik even gekeken en zag dat de stempel scheef op het hout zat. heel voorzichtig met een dun scherp mesje eronderdoor gegaan, ja gelukt, de stempel was er af. Hij was er op gelijmd met dubbelzijdig plakband. Toen de lijmpot gepakt en de stempel er netjes recht op geplakt. Even goed aangedrukt en het was zo droog,dus kon ik verder stempelen. Hieronder zien jullie het resultaat.Daar kun je echt niet tegen tekenen, het gaat lekker snel. Gisterenavond het kussen op schoot en dat ging ook prima. Rechts op het kussen zien jullie de afval en als je goed kijkt ook nog een stukje papier van een heerlijk stukje chocola wat ik tussendoor heb gesnoept. Ik wens jullie allemaal een fijne dag. Ik ga lekkere dingen bakken voor morgen, dan hebben we een workshop sokken breien op de rondbreinaald en daar hoort lekkers bij.

8 opmerkingen:

  1. Wat zien die er mooi gelijk uit, goed idee van je, ik had ze al besteld bij Dorry, maar bruin was uitverkocht, geen haast ik bestel ze over een poos wel weer, ben nu toch veel te druk met bouwen, want ook daar neemt het tekenen en knippen heel veel tijd in beslag.

    Bakse en grioetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het witte stempelkussen gebruik ik niet,want dan moet je echt wel twee stempels hebben,want hoewel ik de rode stempel goed had schoongemaakt,wordt het witte kussen toch rood en de rood/bruine inkt zie je ook goed op de donkere stof.

      Verwijderen
  2. PS de servetten zijn van papier.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hermie, Wat een uitvinding zeg! Ga je ze ook met de hand maken?
    Waar heb je dat handige schaartje gekocht, weet je dat nog? Handig bij de naaimachine:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn plan is wel ze met de hand te maken. Het schaartje weet ik niet hoe die kraam heet waar ik het heb gekocht. Ik heb al in het boekje gekeken en de stand opgezocht die gelijk rechts vooraan stonden(want daar had ik het gekocht) maar ik zie bij niemand dat schaartje staan.

      Verwijderen
  4. Toch bedankt voor je info Hermie. Ik ga in Veldhoven kijken. Werkt het inderdaad prettig?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal ding dat stempel, werkt mooi zo meteen met de naad breedte.
    Hoe was de sokkenbrei bijeenkomst ?
    Allemaal met de rondbreinaald ?

    Grs. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen