donderdag 5 april 2012

Japanse puzzel en meer

Vanmorgen naar de wekelijkse bee geweest en daar ben ik begonnen met het snijden van de Japanse puzzel. Ik vind hem al heel lang mooi, maar ja het tekenen he?
Toen was ik op de tentoonstelling in Vaassen vorig jaar en daar zag ik bij de stand van 100 rozen Deventer(klik) een Japanse puzzel quilt hangen van roosjesstof . Ze hadden ook een patroon er van en dat heb ik dus gekocht.
Ik had nog een zakje Den Haan en Wagemakersstofjes liggen en daar ben ik mee aan de slag gegaan.
                                    Eerst alle blokken snijden en een beetje de kleuren goed leggen.
toen natuurlijk een blokje uit proberen

en dit was het resultaat.

Na de middag ben ik naar mijn vriendin gegaan en heb een rij vingerhoedjes meegenomen om aan elkaar te naaien. Zij heeft 3 maanden geleden een nieuwe heup gekregen en die is tijdens het lopen  uit de kom geschoten. Het toeval wilde dat ze voor een andere controle in het ziekenhuis was, dus ze was op de goede plek en kon gelijk worden geholpen. Nu moet ze 6 weken een brace om ,zowel om haar buik als om haar been dus kan verder niet veel, maar wel quilten en dat is toch heel voornaam. We hebben in ieder geval een gezellige middag gehad.
Vanavond ben ik verder gegaan met de Japanse puzzel en die zit nu op het flanellen laken gespeld.
Ik heb even een foto gemaakt.

Of ik hem nog groter ga maken weet ik nog niet,in ieder geval hoef ik mij de Paasdagen niet te vervelen.


12 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren vd japanse quilt.
    Succes.Sterkte voor je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt vast weer zo'n mooie quilt!
    Mooie kleuren.
    Veel plezier ermee.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de haan en wagenmakers stofjes zie ik leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Hermie, je hebt er goed de sokken in. En super stoffen heb je er voor. Zo te zien gebruik je ook stickertjes. Dat helpt enorm om bij het in elkaar zetten het overzicht te houden.
    Kom je de quilt een keertje showen in de winkel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, Hermie, wat is dat toch een mooi patroon. Nee, jij verveelt je komende dagen niet, maar deed je dat anders wel dan? Je speldenkussentjes heb ik ook allemaal bewondert. Die muisjes om je vingers lijken me reuzehandig en die hakschoen; geweldig. Fijne Paasdagen, Hermie.
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt dat weer een mooie Hermie!
    Sterkte voor je vriendin, valt niet mee om met zo'n brace te moeten lopen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is ook weer zo'n prachtig patroon, mooie kleuren heb je uitgezocht ! ! !

    Fijne paasdagen Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dit patroon wil ik zeker ook eens maken, zodra ik nog een emmertje tijd erbij heb gekregen. Het is een leukerd geworden Hermie!!! Bedoel, de stofjes.
    Fijne Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hermie wat word dit allemaal weer mooi.
    Prachtige kleuren.
    Je doet heel veel quilten, zou bijna ietsje jaloers worden.
    Deze week veel andere dingen, en nog geen huisje ook gemaakt.
    Komt wel weer hoor.
    Fijne Paasdagen. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, deze staat ook op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen