zondag 8 april 2012

Paasvuren

Vanavond hebben we een rondje Paasvuren gereden. Dat deden we eerder altijd met mijn moeder. Die was hier altijd 1e Paasdag en dan brachten we haar 's avonds naar huis als het donker werd,want dan kwamen we verschillende paasvuren tegen en dat vond ze dan erg leuk om te zien. Die gewoonte hebben we aangehouden en we zijn dus vanavond ook weer richting Borne gereden( 15 km) en onderweg hebben we 7 Paasvuren gezien. Ik heb een paar foto's gemaakt. Ook de brandweer kwam even kijken of alles goed ging.

                                   










6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heftig uit ....maar gelukkig hebben ze het goed onder controle
    En natuurlijk blijft het bijzonder om zoiets waar toch herinneringen aan verbonden zijn te doen
    Morgen nog een fijne Paasdag.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n traditie. Heb nog nooit een paasvuur gezien! Fijne vrije 2e paasdag! Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker warm uit, ook ik heb er nog nooit een gezien.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben geen ruimte in de randstad, om zulke mooie grote Paasvuren te laten branden! Jammer hoor, mooie traditie, maar ook ik heb er nog nooit één gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die Paasvuren. Aantal jaar geleden hebben we ook in Borne een Paasvuur mogen aanschouwen. Prachtig, ik begrijp wel dat er pyromanen zijn, het knettert en fascineert mij eerlijk gezegd ook mateloos. Maar ik stook alleen maar fikkie in onze houtkachel hoor!!
    groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuke traditie, maar met flinke wind, geen ongevaarlijke !

    BeantwoordenVerwijderen