zondag 1 april 2012

vierkanten van driehoeken

Vanmorgen ben ik op zoek gegaan naar overgebleven blokken van de rouenniers stofjes.(Moda) Ik had daar een bankquilt van gemaakt,maar er was nog behoorlijk wat over, allemaal gesneden driehoeken.
Ik heb ze allemaal soort bij soort aan elkaar gespeld.
Op de foto hieronder zie je mij aan het quilten met de bankquilt, een ander foto kon ik er niet van vinden, die moet er wel zijn,maar ik heb er zo veel op de lap top staan, dus maar even deze om te laten zien.
Hier zit ik niet goed, ik zit te ver naar voren,maar dit was even voor de foto.
Op mijn duim zit de duimquiltring van Ted Storm, daar quilt ik mee naar boven, daardoor hoef ik de quilt niet te draaien.Normaal gesproken werk ik in een ring, maar bij een grotere quilt is het frame wel handig.

de onderkant is helemaal open, dus ik kan hem zo over mijn benen naar voren halen, zodat ik niet voorover hoef te zitten.

nu heb ik daarvan dus de resten opgezocht.

rechtsboven de blokken zoals ze waren, die ga ik nog uithalen.
linksboven de blokken zoals ik ze nu ga maken.
onderaan op de foto een stapeltje waarvan ik 59 blokjes van 15 x 15 cm kan maken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Fijne zondag allemaal.

8 opmerkingen:

  1. Ziet er prachtig uit!!
    Wat een heerlijk werkje vind ik quilten toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een prachtige quilt. En helemaal volgens het boekje aan het quilten.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al zeg ik het zelf, ik kan behoorlijk goed doorquilten, zowel met de hand als machinaal en daar ben ik best blij mee.

      Verwijderen
  3. Mooi hoor! Lijkt me ook nog wel eens handig zo'n zo'n duimvingerhoed1

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi quilt.
    Hier lees ik voor het eerst over een duimquiltring.
    Ik heb geen idee hoe je daar mee quilt.
    Het lijkt me wel heel mooi, dat ik het grote quilt niet hoef om te draaien.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt prachtig hoor, lijkt me best fijn zo'n duimquiltring. Leuk om te zien dat je de layout van je weblog hebt aangepast. Ik mis een beetje de mooie sierlijke lettertjes. Dit is wel duidelijker, dat dan weer wel, maar ik vond dat andere ook wel wat hebben.

    groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik miste de mooie letters ook, dus ik heb het weer aangepast hoor :-)

      Verwijderen
  6. Leuk die blokken en driehoeken.
    En wat heb je de apple-core mooi afgewerkt !

    BeantwoordenVerwijderen