maandag 30 april 2012

Picket Fenche 2

Na een drukke week met leuke (naar Nieuw Buinen geweest) en minder leuke dingen( een vriendin begraven die slechts 66 jaar mocht worden) kan ik toch weer wat laten zien. De avonden heb ik nl. heerlijk zitten patchen. Eerst alle reepjes stof van een jelly rol gestempeld en daarna de kleuren bij elkaar gezocht om ze 2 aan 2 aan elkaar te naaien.
Ik heb ook nog een paar foto's gemaakt van hoe je heel gemakkelijk de getekende lijntjes mooi op elkaar krijgt,daar begin ik mee. Eerst steek je een speld door de hoek ( foto links) en daarna ook (  foto rechts) door de andere hoek en meteen op het lijnte, zodanig dat de voor en achterkant mooi op elkaar zitten.
Daarna steek je spelden over dwars,echter boven de getekende lijn insteken en eronder weer uitkomen. Klik voor vergroting op de foto.

Dan haal je de eerste spelden er weer uit en naai je gewoon het naadje over de spelden die over dwars zitten, zonder dat je last hebt van die spelden. Ik naai altijd twee  steken vooruit en dan een steekje achteruit.

Het resultaat is dat je zowel aan de voorkant................

als aan de achterkant mooi op het lijntje hebt genaaid. Ik had er een heleboel klaargelegd en gisterenavond en vandaag ben ik mooi opgeschoten, ondertussen naar de Koningin en haar gevolg op tv gekeken en vanmiddag lekker buiten gezeten.
Ik heb een klein stukje aan elkaar gezet om te zien hoe het gaat worden.

Straks even weer lekker verder naaien.

8 opmerkingen:

  1. Je hebt alweer een lekker begin ,het gaat er mooi uitzien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, zo doe ik het ook altijd, gaat als een speer als je er eenmaal aan gewend bent!
    Groetjes!!!
    http://inekehulzebos.blogspot.com/2012/04/give-away.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekkere snoepdoosjes heb je daar staan : genieten en niet dik worden, LOL.
    Het werkt leuk op zo.

    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk patroontje is dat, ik heb hem "vroeger" nou ja vroeger ........zeven jaar terug of zo van stofjes gemaakt ( zonder stempels) die ik in de stadjes die vroeger of nog aan het ijsselmeer (zuiderzee) lagen hij heeft dan ook de naam rondje zuiderzee mee gekregen.

    groeten en nog een fijne avond.

    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, word het een groot quilt ?
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zou zo niet ween hoe groot hij wordt, in ieder geval 90 x 90 cm

      Verwijderen
  6. Wat ziet het er weer gelikt uit bij jou en wat een handige manier van spelde, zo doe ik het nooit, ga het snel uitproberen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen