vrijdag 13 april 2012

molentjes

Inmiddels zijn alle 60 blokjes af en heb ik er 15 grote blokken van gemaakt. De quilt wordt 3 blokken breed en 5 blokken lang. Plm. 90 x 150 cm. zonder rand.
Zo worden de blokken aan elkaar genaaid.Het was nog wel een heel gepuzzel,omdat ik niet meer had dan deze driehoeken en zelfs nog een rode te kort kwam,gelukkig kon ik van resten nog een  grote rode driehoek naaien,dus kon ik toch het  60ste blokje maken.

Voor de rand heb ik een streepjesstof gekocht en omdat hij iets breder moet lijken, zet ik de stof er aan zoals op onderstaande foto.Er zitten al 3 rijen aan elkaar.
Voor de achterkant ga ik op zoek in mijn kasten en ik ben van plan hem op de sashiko machine te quilten. En daarna mag hij liggen pronken op de bank of de stoel .

7 opmerkingen:

  1. Je gaat echt supersnel Hermie....maar hij word wel heel mooi en pronken zal hij zeker .!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij wordt prachtig, maar dat kan ook eigenlijk niet anders met die prachtige stofjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem mooi worden met die rand erom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij wordt mooi. Slim opgelost met de streepjesstof om de quilt breder en langer te laten lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het quiltje prachtig worden en wat een goed idee, met streepjesstof te maken.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige molentjes!! Jij werkt toch ook als een "speer" he? Tjonge daar word ik best een beetje jaloers op. Hoe krijg je het voor elkaar?
    Maar het is echt heel mooi, die gaat zeker pronken op de bank!!

    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen